donderdag 28 oktober 2010

Het is een nacht...

Erasmusnight @ Moquette. Het is stilaan een vaste afspraak op dinsdagavond aan het worden. Zoals jullie misschien nog weten, is het de bedoeling dat elke dinsdag een ander land hapjes maakt voor de Erasmussers in Forlì. Vorige week was het Slovaakse avond en deze week Spaanse avond. Jammer genoeg waren we beide keren redelijk laat in de Moquette aangekomen, waardoor de meeste hapjes al op waren. Niet getreurd, het blijft toch een leuke avond!
Elke week weer leren we nieuwe mensen kennen en horen we nieuwe verhalen. Het is echt een geweldige ervaring om jezelf telkens opnieuw voor te stellen (in het Italiaans, Engels, Frans of Nederlands, naar keuze ...) en anderen te leren kennen. Echt, het voelt geweldig!

Gisteren zijn we met een hele groep Erasmussers op dansles gegaan. Tango-dansles dan nog wel! Het was super :-) Maar jammer genoeg veel te duur om het elke week te gaan doen. Gelukkig was de eerste les gratis! Ik ken dan toch al een aantal basispasjes!

Jammer genoeg valt er ook iets minder leuk te melden. Xana heeft een beetje een ongeluksweek hier. Tijdens de Erasmusnight dinsdag heeft zij, dankzij het geduw en getrek van het volk, rode wijn op haar witte trui gemorst. Dus die kon in de was. Wanneer zij 's avonds dan de was uit de machine haalt, struikelt ze en valt tegen de deur van ons halletje hier. Nu moeten jullie weten dat er achter die deur een radiator staat en dat het middenstuk van de deur uit glas bestaat. KRAK: glas kapot. De volgende dag is de man van onze huisbazin de deur komen herstellen. Resultaat: we hebben een nieuw, mooi glas in de deur, maar Xana is wel 120 euro armer... Niet veel later komt ze mijn kamer binnen met de mededeling dat ook het glas van haar mooie plateau (die ze cadeau had gekregen en waar ze foto's in kan steken) kapot is. Scherven brengen geluk, zeggen ze dan...

Maar de andere Erasmussers en ik zijn er om haar weer op te beuren! Zo gaan we morgenavond naar de Halloweenparty hier in de buurt. We zijn onze 'verkleedspullen' (lees: heksenhoed en 'Halloween'-diadeem) al gaan kopen in een superleuk winkeltje hier in de buurt: de 99 cent-winkel! Zoals je dus wel kan raden, hebben wij dus een 'kostuum' van 99 cent :-) Achja, we zijn dan toch een beetje verkleed, he :-)
Nu wil ik jullie nog even laten meegenieten van het mooie zicht op Forlì in de ondergaande zon!


En dan sluit ik af met een positieve noot! Mijn ouders en mijn broertje komen van maandag tot en met donderdag op bezoek! Hip hoi! Ik kijk er echt superhard naar uit!

Alla prossima!

-x- Elena

5 opmerkingen:

  1. Hoi hoi,

    En wij ook, amai, dat ik u nog eens goed kan vastpakken is TE lang geleden. Dikke kus mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier als je familie komt ! Geniet ervan !
    Voor ons is t ook nog maar eventjes !
    Ciaooooooo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Eline, alles goed ? Zo te lezen is het plezant daar en kan je je amuseren !
    Fijn voor je om al die ervaringen op te doen, geniet er van met volle teugen en succes met je studies . Je kan aangenaam schrijven, echt tof !
    Groetjes aan ma,pa en Joren als ze er zijn he .
    nonkel Francie en tante Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Eline, heel veel plezier de komende dagen met je ouders en Joren! Zo te lezen heb je het geweldig naar je zin. Geniet er van met volle teugen!
    Groetjes, Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geef Xana een dikke knuffel van mij!
    En veel plezier met je familie! Ik ben vorig weekend naar huis gegaan en ik kijk stiekem al weer uit naar wanneer ze naar hier komen :)

    Liefs!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen