zondag 7 november 2010

What's this?!

What's this?! Mijn vorige blogbericht dateert al van meer dan een week geleden?! Ik heb deze keer dus wel een aantal dingen te vertellen!
Ten eerste stond Halloween voor de deur en Forlì zal het geweten hebben! Vorige week vrijdag zijn we met een groepje Erasmussers naar de Halloweenfuif in la Vecchia Stazione geweest. En het was geweldig!
De fuif begon pas om 23uur, dus besloten Xana en ik om de Erasmussers voor de fuif nog even op ons appartementje uit te nodigen om nog wat gezellig te kletsen. In totaal zaten we met z'n zevenen op mijn kamertje, aangezien de keuken ietsje te klein is voor zoveel volk.


Na het gezellige geklets zijn we met z'n allen naar la Vecchia Stazione (het oude station) vertrokken. En natuurlijk was het een geslaagd feestje! Voor meer foto's kunnen jullie terecht op mijn facebook :-)

Ten tweede, zoals aangekondigd in het vorige bericht, zijn mijn ouders en mijn broertje mij hier komen bezoeken. Na er heel lang naar uitgekeken te hebben, was het deze maandag ein-de-lijk zover! Een uurtje later dan verwacht ging de bel hier op mijn appartement. Ze waren eindelijk aangekomen! Na het bijkletsen hier in de keuken heb ik ze Forlì laten zien en laten kennismaken met het concept van 'aperitieven' hier.
Dinsdag zijn we Rimini en San Marino gaan bezoeken. Allebei even mooi natuurlijk! Vooral het panorama vanuit San Marino is adembenemend.

Het panorama vanuit San Marino 

Het strand in Rimini

Rimini

Woensdag gingen we naar Bologna. Na 40 minuten parking zoeken, konden we eindelijk de stad intrekken. We waren er vlugger door dan gedacht. Daarom waren we nog verder gereden naar Modena en Maranello. 3 keer raden waarom... Natuurlijk voor de Ferrari's, wat hadden jullie gedacht! :-D En reken maar dat we er gezien hebben! Maar het was nog te laat om het museum te bezoeken. Maar daarvoor zal papa nog wel eens een keertje terugkomen denk ik.


De torens van Bologna (ja zeker, er staat er eentje scheef!)



Het was natuurlijk veel te snel voorbij... Maar ik heb er zeker van genoten! Mercikes voor de toffe dagen mma, papa en broertje!
Ten derde is het volgende dinsdag Belgische apertiviefavond @ Moquette en de voorbereidingen zijn al volop bezig. Wat we gaan maken, houd ik nog even geheim! Dat zal in het volgende bericht wel te lezen zijn!

En ten vierde is gisteren Xana haar mama ook aangekomen! De deur wordt hier platgelopen door onze families :-) Maar dat vinden wij zeker niet erg!

En als laatste is Kerstmis hier al in aantocht! De etalages van Halloween hebben hier al plaats gemaakt voor de Kerstspulletjes :-) Wij zijn van plan om zeker een aantal kerstmarkten in de buurt, zoals bv. in Firenze en Bologna, te gaan bezoeken. Forlì zelf heeft natuurlijk ook een kerstmarkt die begin december zal openen. Jippiejeej!

P.s.: Voor diegenen die een briefje of iets anders zouden willen opsturen, raad ik aan om een Priorzegel te gebruiken. Zonder Priorzegel kan de brief ongeveer 2 weken onderweg zijn (wat natuurlijk ook geen probleem zou zijn!), met Priorzegel is de brief hier in ongeveer 3 dagen... :-) Klein verschil ;-)

Ciao for now!

-x- Elena

1 opmerking:

  1. hey,
    wat fijn dat jullie zoveel bezoek krijgen!
    ik ben wel héél benieuwd wat het gaat worden op de 'Belgische avond' :)

    amuseer je nog!!!

    groetjes
    xxx
    Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen