zondag 28 november 2010

De morgendstond heeft chocolade in de mond

Het aftellen is begonnen! Xana en ik hebben een aantal weken geleden een Kerstmis-aftelkalender gekocht. Elke dag mag je dan een vakje opendoen en een chocolaatje opeten en zo wordt er dan afgeteld naar Kerstmis. De kalender telt zo 25 vakjes, dus normaal zou je op 1 december mogen beginnen chocolaatjes eten. Maar aangezien wij met Kerst thuis zijn, hebben wij besloten af te tellen naar het vertrek naar huis. En nu komt het natuurlijk wel heel dichtbij!

En verder hebben wij ook heuglijk nieuws te vertellen! Wij krijgen weer bezoek! Van wie? Sandra, een vriendin van op Lessius komt ons enkele dagen vergezellen. Donderdagavond komt ze aan, en wij kijken er allebei al naar uit! Wij hebben het hele weekend al volgepland met dingen om te doen. Want nu hebben wij eens een excuus om een weekend niets voor school te hoeven doen :-)

Qua schoolwerk is het nog steeds hetzelfde liedje: veel werk. Heel het weekend hebben wij niets anders gedaan dan voor school gewerkt. Vooral mijn Bachelorpaper neemt veel tijd in beslag. Maar uitstellen kan ik het niet, want anders zit ik volgend semester echt met een overdosis werk. Ik probeer ondertussen ook nog wat te genieten van de tijd die ik hier nog heb, maar al dat schoolwerk vreet aan je energie. Wij hebben zelfs vorige week de aperitivo @ Moquette gemist. Maar deze week zijn we opnieuw paraat! :-)

Met al dat schoolwerk gebeurt hier voor de rest echt niet zoveel. Gisteren zijn hier de kerstlichtjes in de straten aangestoken, maar die heb ik nog niet kunnen zien aangezien ik niet buiten ben geweest dit weekend. Vandaag was het echt slecht weer (het heeft de hele dag geregend), dus vandaag vond ik het niet zo erg dat ik niet naar buiten ben geweest.

Met onze heimwee is het nog niet veel beter. Het is niet dat wij hier niet graag zijn... Ik ben zelfs wat verliefd geworden op deze stad! Ik zou gewoon eens heel eventjes maar terug thuis willen zijn, iedereen knuffelen. Al was het maar voor een weekendje. Maarja, nu het aftellen eindelijk is begonnen, lijkt onze tijd hier echt in te korten! We gaan er dit weekend, samen met Sandra, nog eens goed van genieten!

Bacio!

-x- Elena

4 opmerkingen:

  1. Inderdaad, we maken er nog een fijne tijd van en dan gaan we voor even weer naar huis! :) :) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi, een chocolade-aftelkalender (waaaaw), het is een Gods geschenk om elke morgend te mogen wakker worden....njammie. En aangezien chocolade een mens opfleurt zullen de laatste 3 weken wel voorbij vliegen. Allee, aftellen maar...
    XXX
    Papa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kijk al uit naar morgen en naar het weekend natuurlijk! :-))
    Tot morgen!
    xxx Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoy Eline

    Jaja.....de tijd gaat snel!Natuurlijk brengt dit een dubbel gevoel met zich mee.....da's normaal!Scheiden doet lijden....
    Wij zijn blij dat we je gauw weer terug zullen zien!
    Tot binnenkort
    Tante Marita xxx
    PS Zo een chocoladen aftelkalender zie ik ook wel zitten :)

    BeantwoordenVerwijderen