donderdag 7 oktober 2010

Whatever...

Op dit moment is de sfeer hier een beetje below zero. Vooral omdat niks van de eerste keer goed gaat. En dat begint op sommige momenten echt te wegen.

1. Deze morgen zijn eindelijk de lessen begonnen. Wij hadden les van 11 tot 1 in de Aula Magna. Wanneer wij daar aankomen, is de vorige les een beetje uitgelopen. Maar wij vinden dan toch 2 plaatsjes tussen de onstuimige studenten. Met onze notitieblok en pen in de hand zitten wij klaar. We verwachtten dat Prof. Baccolini een vrouw was, maar in de aula Magna kwam een man aan. Oké, geen probleem. Hij opent zijn powerpoint, geen probleem. Prof. Martelli - Sociologia, wel een probleem. Help, wij moeten helemaal niet in deze les zitten! Even checken bij de buurjongens, ja hoor, wij zaten verkeerd. Hoe konden wij nu zo mis zijn? Wij zaten wel degelijk in de aula Magna.
Uiteindelijk stonden we met z'n twintigen aan het secretariaat. 'Ahja, jullie moeten wel in de aula Magna in de via Oberdan zijn, eh!' Ok, dat moesten wij dus weten dat er 2 aula Magna's op nog geen 100 meter van elkaar zijn... Uiteindelijk zijn we dan toch, met een half uur vertraging, in de juiste les beland. En van daar ging het dan wel goed.

2. Opdat het voor ons goedkoper zou zijn om te bellen met de huisbazin e.a., besloten wij een Italiaanse sim-kaart aan te vragen. Dit hadden wij vorige week maandag dan ook gedaan. 'Uw sim-kaart zal over 3-4 dagen wel geactiveerd zijn.' klonk het. Een week later: nog steeds niets. Dus gingen wij deze maandag terug om ons beklag te doen. 'Ja maar, diegene die de sim-kaarten hier activeert is net een week met vakantie geweest en komt morgen (dinsdag) terug. Én ze hebben jullie de foute sim-kaart meegegeven.'
Dus kregen wij een nieuwe en gingen we daar buiten met de garantie dat het dinsdag of woensdag zeker geactiveerd zou worden. Vandaag, donderdag, was dat dus nog steeds niet het gevel en wilden we daar eens goed op tafel gaan kloppen. 'Ahja, ik zal dat nu meteen wel doen dan.' Fijn, eindelijk hadden we onze Italiaanse nummer!
Wanneer we dan weer thuis komen, zien we op het contractje dat er een fout tariefplan is geactiveerd. Hup, weeral naar die winkel. We werden het echt stilletjesaan wel beu. Uiteindelijk kregen wij dus weer een nieuwe sim-kaart en weer een nieuwe Italiaanse nummer. En dit keer is wel alles in orde... hopelijk...

3. Vandaag was het eindelijk Welcome Day en zouden we wat andere Erasmusstudenten leren kennen. Was dat even anders uitgedraaid... De Welcome Day werd gehouden op een mini-binnenkoertje van het school. En het was niet enkel voor Erasmussers, maar voor alle studenten. Je kan je dus wel inbeelden hoe druk het daar werd. Praten was technisch gezien onmogelijk want er speelde een bandje en hun muziek weerkaatste tegen alle muren, waardoor het wel erg moeilijk werd om elkaar te verstaan. Dus zijn we het daar maar afgetrapt. Klein lichtpuntje in de duisternis: volgende week woensdag is het wel degelijk Erasmusdag mét stadsrondleiding, bespreking met de burgemeester, diner en feest achteraf.

4. En als top of the bill kunnen wij ook nog steeds niet inschrijven op de Lessius Hogeschool...

Sorry voor deze blog met triestige ondertoon, maar ieder kent z'n downs tijdens zijn/haar Erasmusavontuur. En soms moet je die kunnen ventileren, opschrijven of weet ik veel wat. Ook om ze een beetje te kunnen relativeren.
Vanaf volgende week zouden wij eindelijk in een bepaald ritme moeten komen. School, huiswerk etc. En hopelijk kan ik dan met een smile dit bericht lezen en denken 'Gelukkig is dat nu allemaal voorbij.'
Soms is het moeilijk om het glas halfvol te blijven zien, maar we doen ons best.

Ciao

-x- Elena

7 opmerkingen:

  1. Eline en Xana!
    Kop op, eens jullie school enzo wat gewend zijn, een min of meer vast ritme hebben, zal't wel beter gaan. Ik kan me goed voorstellen hoe frusterend dat allemaal moet zijn... Bij ons in Oostenrijk is het zowat het omgekeerde, veel regels, weinig plaats voor afwijking, ook niet altijd even gemakkelijk.
    Maak er daar in elk geval het beste van, de eerste weken zijn altijd het 'moeilijkst'. Komt wel goed allemaal:)
    Dikke kus aan jullie beiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey,
    spijtig dat je even zoveel tegenslag hebt gehad.
    Maar kop op!! Hier in Antwerpen heb je misschien in het begin evenveel problemen ondervonden voordat je je weg vond.

    Als je je down voelt, dan denk je maar aan ons. De rest, die hier thuis zit en niet zo'n leuke avonturen beleeft zoals de jacht op 'den echte David' ;)

    Amuseer je nog!! En laat al de rest je niet raken. Het wordt vast en zeker een fantastische ervaring!

    Groetjes
    xxx
    Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dag Elien,

    Ik heb nog niet alles gelezen maar we zitten hier met enkele te kijken naar u blog die ik via google natuurlijk gevonden heb. Gerda is aan het zien hoe dat ze da moet doen om ook te reageren op uw blog.

    Vele groetjes van Gerda, Francie, Maarten, Liesbeth, Melissa en natuurlijk Jonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sorry dat ik stiekem een beetje glimlach maar.. dit klinkt allemaal zo herkenbaar! Ik kan ondertussen al een heel boek schrijven over al mijn ergernissen hier in Parijs.

    Oké, aan deze reactie heb je niet veel, maar wat ik na mijn 3 weken hier wel geleerd heb is dat je veel geduld moet hebben, heel veel geduld, en je vooral niet te veel ergeren. Geef de moed niet op lieve Eline, blijf de kleine dingen zien die je gelukkig maken. Niet dat ik de ervaren erasmusser wil uithangen, maar ik beloof je dat je hier binnen een paar dagen om lacht. Knuffel!

    Ik ben net iets gaan drinken met Philippe en we hebben nog maar weer eens goed uitgezaagd tegen elkaar, en elkaar weer opgemonterd natuurlijk. Ma awel, daar samen om lachen, dat lucht echt op :)

    Oei nu lijkt het of het hier verschrikkelijk is, maar ik zal er morgen of overmorgen een verduidelijkend blogbericht over schrijven :p

    Superknuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja hoor, zoals iedereen zegt, moet je je geen zorgen maken. Ik zit hier nu iets meer dan een maand en mijn vierde schoolweek is bijna gedaan. En eigenlijk is nu pas alles in orde... Ik heb net een serieuze down achter de rug met massa's tijd teveel en nu heb ik er tekort! Be possitive meid!

    En euhm... als iedereen terug is, gaan we iets leuks doen in Antwerpen hé! Kunnen we de verhalen in levende leve uitwisselen ;-)

    Beso! x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Liefste Eline en Xana, ik hoop dat het deze week wat beter zal vlotten! Alle begin is moeilijk, dat zullen alle erasmussers wel ondervonden hebben. Maak er het beste van met Xana!

    dikke kussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och manneke, de eerste weken hier in Lille waren net van 't zelfde! Dat hoort erbij ;-) Maar al het leuke komt zeker nog :-) Kijk daar al maar naar uit!

    X

    BeantwoordenVerwijderen