dinsdag 5 oktober 2010

U vraagt, wij draaien

Tijd over hebben: het lijkt een luxe. Als je over een fiets of een auto beschikt, kan je al eens wat verderweg dingen gaan ontdekken. Maar wij zitten hier 'vast' in Forlì. Klein, maar gezellig. Behalve op donderdag en zondag, want dan valt er welliswaar niks te beleven.

'Je kan met de trein of met de bus dan toch andere stadjes gaan bezoeken?' is dan het antwoord. 'Ja, maar op den duur weegt dat ook wel door in de portemonnee' zeg ik dan. Het openbaar vervoer is hier relatief goedkoop, ja. Voor ongeveer 10 euro kan je op en af naar Bologna. Maar als je dat dan 3 keer zou doen, of je wilt wat verder weg gaan, dan begint dat natuurlijk al op te tellen.

Wij zitten hier nu al voor de 3e week hier en het Forlì heeft weinig of geen geheimen meer voor ons. De lessen hadden normaal gisteren moeten beginnen, maar dat was buiten de introductieweek gerekend. Donderdag is het dan eindelijk de beurt aan ons Erasmussers, maar dan starten wel al meteen de lessen. Dus zitten wij een beetje in dubbio. De introductiedag begint om 3uur, de lessen eindigen om half 4. Wat nu?

Achja, we lijken onze dagen hier wel gevuld te krijgen met o.a. de zoektocht naar een goedkope tweedehandsfiets zodat we ook eens wat verder weg kunnen. Maar die zoektocht lijkt op niets uit te draaien. Maar we hebben nog een dagje om verder te zoeken voordat we onze dagen kunnen vullen met lessen en huiswerk. Binnen een paar weken zou ik het me nog kunnen beklagen dat ik geklaagd heb over het 'teveel' aan tijd!

A dopo!

-x- Elena

2 opmerkingen:

  1. Hehe, ja wrs je zal altijd zien, binnen een paar weken willen we terug naar nu... :)

    Knuffel vanuit de kamer recht tegenover u... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap jullie ongeduld, maar ben stiekem jaloers ... ondertussen ben ik aan mijn derde lesweek bezig en ik kijk al uit naar het weekend :) geniet van jullie vrije tijd meisjes, knuffel! x

    BeantwoordenVerwijderen