zaterdag 18 december 2010

We zijn er bijna!

We zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal...! De aftelkalender is al voor het grootste deel leeg, er zitten nog slechts 3 chocolaatjes te wachten! Maar voor het zover is moet er eerst nog een examen afgelegd worden en moet het appartement nog gepoetst worden.

Gisteren heb ik mijn allereerste examen op Italiaanse bodem afgelegd. Voor dit examen, dat bestond uit 2 vakken van dezelfde prof: Lettura en Teoria, moesten we een paper schrijven voor Lettura en Teoria studeren. Na een hele week studeren brak onze eerste Italiaanse examendag aan. Superzenuwachtig ging ik de 'studio italiano' binnen voor mijn mondeling examen. Al die zenuwen bleken voor niets geweest want ik ben geslaagd met een mooie 28 op 30! De perfectioniste in mij vraagt zich af waarom ik niet de volledige 30 heb gehaald, maar ik ben toch trots op mijn eerste Italiaanse resultaat!
Nu staat het examen Grammatica op het programma. Maandag om half 4 worden we verwacht in Aula Magna (ja, die aula die we in het begin niet konden vinden). Spannend!

Dinsdag is het poetsen geblazen. We willen het appartement toch proper achterlaten voor we de deur voor de laatste keer dit jaar achter ons dichttrekken. En daarna moet er ook nog ingepakt worden natuurlijk. Het is maar te hopen dat ik al mijn kerstkadootjes en mijn speciale verrassing voor de familie thuiskrijg!

Ondertussen is hier ook stilletjesaan de winter aangebroken. Hier heeft het nu 2 dagen gesneeuwd en de wegen zijn zeer glad. Gisteren moesten we naar een feestje bij Marijke en volgens Google Maps zouden we een half uurtje moeten wandelen... Dat bleek uiteindelijk bijna een uur te zijn omdat we zo moesten oppassen om niet uit te schuiven! Maar we waren er toch zonder kleerscheuren geraakt. Op dit moment zijn de daken nog besneeuwd, maar schijnt de zon en is er geen wolkje aan de lucht: dat levert dit prachtige beeld vanuit mijn kamer op:


En nu moet ik terug achter mijn grammatica-boeken gaan zitten!

Bacio!

-x- Elena

Geen opmerkingen:

Een reactie posten