dinsdag 21 december 2010

(Bijna) Home sweet home

Eindelijk! Finalment! Finally! Finalmente! Het is zo ver!

Vandaag heb ik het laatste vakje van mijn aftelkalender kunnen openmaken, een moment waar ik al zolang op heb gewacht! Morgen is het eindelijk zover: ik kan naar huis! Met de winterperikelen van de vorige dagen had ik wel even schrik dat onze vlucht niet zou doorgaan, maar op dit moment ziet het er toch goed uit.

Mijn examen gisteren is wel goed gegaan. Maar toch iets moeilijker dan verwacht aangezien ze ook theorie vroeg. Achja, ik denk wel dat ik geslaagd ben. Voor januari ziet mijn examenrooster er zo uit:

- 11 januari: Lingua francese
- 12 januari: Lingua francese
- 13 januari: Lingua francese
- 19 januari: Comunicazione
- 20 januari: Studi interculturali e di genere

Lingua francese wordt in 3 delen opgedeeld, terwijl het eigenlijk bijna allemaal op 1 dag zou kunnen. Achja, wat doe je eraan... Het examen van Traduzione stond normaal gepland voor vorige vrijdag, maar werd verplaatst. De precieze datum weet ik nog niet. De officiële datum is 19 januari (voor de niet-Erasmussers van onze klas: voor de Erasmussers zou er een andere datum komen want er hebben veel een overlapping op die dag).

Vandaag hebben we hier heel het appartement gepoetst in de hoop dat het er nog zo uitziet wanneer we terugkomen (wij zijn niet de eersten die terug zijn in januari). Het ruikt hier weer lekker fris en de kamer is weer stofvrij. De koffers zijn ondertussen ook gepakt (en ja hoor, alle pakjes zijn erin geraakt!) en we hebben de valiezen kunnen wegen in de apotheek hier in de buurt zodat ze zeker niet te zwaar zijn. En het enige dat we nu nog kunnen doen, is wachten :-)

En dan nu de langverwachte slotzin: TOT MORGEN!!!!!

Bacio,

-x- Elena

5 opmerkingen:

  1. Wachten...en wachten...en wachten...en... WACHTEN!!! De tijd kruipt voorbij vandaag, zo hard hij vloog de voorbije maanden, zo traag gaat hij nu! Morgen zitten we gewoon al terug bij onze ouders, ongelooflijk eigenlijk! Dikke zoen van aan de overkant! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eline en Xana,
    Een hele goede vlucht morgen en geniet van jullie vakantie bij jullie familie!!!
    Fijne Feestdagen.
    Groetjes, Marga, Rene, Lotte en Annemijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo,

    Voor ons is het aftellen ook bijna voorbij, nog 1 nachtje en dan kunnen we terug face to face babbelen ipv via de webcam.
    tot morgen dikke kus
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Eline
    We kijken er naar uit om je terug te zien!En nu de lang verwachte slotzin(:)).....Tot zaterdag!!!
    Grjes
    Tante Marita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog een langverwachte slotzin.....................
    WELKOM THUIS !!!!!!xx

    BeantwoordenVerwijderen